Витяг з програми «Мистецтво»
7 клас
пОЯснЮВАЛьнА зАпИсКА
Мистецтво – особлива форма відображення дійсності, естетичний художній феномен, який передає красу навколишнього світу, внутрішнього світу людини через осмислення фундаментальних
категорій «краса», «гармонія», «ритм», «пропорційність», «довершеність». Особливості опанування
мистецтва в школі пов’язані з його багатогранним впливом на свідомість і підсвідомість людини, її
емоційно-почуттєву сферу, художньо-образне мислення і творчі здібності. Мистецтво сприяє художньо-естетичному розвитку людини та стимулює готовність особистості брати участь у різних формах
культурного життя суспільства.
Визначення мети навчання мистецтва в основній школі зумовлене основними функціями мистецтва:
естетичною, навчально-пізнавальною, духовно-виховною, комунікативною, емоційно-терапевтичною.
Програма розроблена відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої
освіти. Вона ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного, діяльнісного та інтегративного підходів.
Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних художніх здібностей
(музичних, образотворчих та ін.), творчого потенціалу.
Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних.
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток художніх умінь і здатності застосовувати їх у навчальній
та соціокультурній практиці.
Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в межах освітньої
галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей, інтеграції шкільного навчання мистецтв із соціокультурним середовищем.
Метою навчання мистецтв в основній школі є особистісний художньо-естетичний розвиток учнів,
виховання у них ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва, розвиток комплексу ключових,
міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів
художньої діяльності, формування потреби в художньо-творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.
Мета досягається шляхом реалізації наступних завдань:
виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів;
формування системи художніх знань і вмінь, яка відображає видову специфіку і взаємодію
мистецтва;
розвиток сприймання, розуміння, інтерпретації й оцінювання творів мистецтва та художніх
явищ;
стимулювання діалогу, спілкування учнів у царині мистецтва;
розвиток художніх здібностей, критичного мислення;
стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження;
формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі у соціокультурному
житті.
Навчання мистецтва ґрунтується на принципах:
наступності між початковою, основною і старшою школою;
поєднання загальнолюдського, національного та етнокраєзнавчого аспектів змісту освіти;
інтегративності, спрямованості на поліхудожнього виховання учнів;
креативності (пріоритет творчої самореалізації);
варіативності змісту, методів, технологій;
діалогічності;
полікультурності й толерантності.
- Викладач: Кісільова Марія
Метою курсу є формування в учнів теоретичної бази знань з основ
інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій у своїй діяльності, що має
забезпечити формування у випускників школи основ інформаційної культури
та інформатичних компетентностей.
- Викладач: Губарев Олександр
- Викладач: Мельник Сніжана
Курс передбачає реалізацію навчальної програми з інформатики для 5 класів (які вивчали в 2 класі). Наповненням курсу є: теоретичний матеріал (презентація), практичні роботи до відповідних тем, додактові відомості, цікаві розвиваючі завдання.
- Викладач: Беримець Юлія